Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Go to bottomPage: 1
TOPIC: Retail POS Q&A
Retail POS Q&A 1 Year, 5 Months ago Karma: 6
Ik ben de retail pos aan't bekijken in versie 3.0.6.122 en heb een paar functionele vragen:

- waar kan ik korting ingeven ?
- kan het subtotaal groter/duidelijker bovenaan getoond worden ?
- zijn de gewone kassa instellingen (printers e.d. nog van toepassing?)
- is de optie gebruik SQL bij veel voorraad ook gebruikt door de retailpos / heeft dit effect ?
bruyndoncx
Platinum Boarder
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Female KEUKENLUST Location: Arendonk - Belgie Birthday: 10/20
The administrator has disabled public write access.
LIVE !!! multi-user belgische retail shop met POS en osC integratie

Re:Retail POS Q&A 1 Year, 5 Months ago Karma: 20
1 Kortingen kan via de prijsafspraak (of natuurlijk een andere prijs voor die debiteur zoals standaard in
osF).
2 Er is een touche screen optie dan wordt alles groter.

3 Nee alleen reportman lay-outs niet van die voorgeprogrammeerde dingen. Zie setup van de plugin.

4 nee werk met groepen dan krijg je niet in een keer heel veel te zien (plaatjes en kleuren werken voor de groepen) JE kan gemakkelijk zoeken naar door het in te tikken in de zoek regel.
delphidreamer
Admin
graphgraph
[size=4]
Help dit pakket te verbeteren. Koop een onderhoudscontract of/en neem een cursus dan haalt u het meest uit osF

Re:Retail POS Q&A 1 Year, 5 Months ago Karma: 6
1) korting is bv eenmalig op een lichtbeschadigd produkt, of tijdens een opendeur weekend, 10% op alles behalve electro en promoties
ik heb de indruk dat een veld korting op dit scherm nodig is, ik zie persoonlijk niet hoe dit met prijsafspraak zou kunnen werken
2) zal ik zondag eens verder testen, ik dacht dat ik vandaag met die optie aan, getest had,
3) openen van kassa, zit die er nog in ?
4) ik begrijp de groepen, maar als je een code of barcode ingeeft, zoekt de retailpos toch door heel de voorraad tabel of niet ?
bruyndoncx
Platinum Boarder
graphgraph

Re:Retail POS Q&A 1 Year, 5 Months ago Karma: 20
1
Activeer de prijsafspraak en zet het vinkje show discount aan.
Korting is dan dus aanwezig. En kan handmatig worden aangepast.
Je kan ook klanten maken met b.v. kortingen op de producten uit een groep of kwantum kortingen etc.
3 Kan in het rapport van reportman zelf (vinkje bij page setup) en er is een speciaal rapport voor (dan kan het vanuit de interface open lade)
4 ja maar met SQL dus als dat meer 1 hit oplevert dan is dat snel
Kijk anders even bij de instellingen daar zie je iets van een timer staan voor het zoeken van artikelen. Zet die op 1000 seconden of zo.
delphidreamer
Admin
graphgraph
[size=4]
Help dit pakket te verbeteren. Koop een onderhoudscontract of/en neem een cursus dan haalt u het meest uit osF

Re:Retail POS Q&A 1 Year, 5 Months ago Karma: 1
Nog even terugkomend op het (sub)totaal (en ik denk dat de HorecaPOS hier niet veel verschilt ten opzichte van de RetailPOS)

per artikel komt een subtotaal helemaal rechts in het venster, dit is bij mij in ieder geval (windows 7) volledig rechts uitgelijnd op het frame van de window zelf, terwijl links wel een kleine marge is ingebouwd. Erg lastig om te zien en enigzins irritant.
Daarnaast staat er linksonderin (net boven het toetsenbord) nog een totaal per pos bon die idd wel erg klein is en niet vergroot wordt als je bijv touchscreen gebruikt met een vergrotingsfactor.

Kan ik dat toetsenbord overigens ook uitschakelen? ik gebruik liever de windows tablet variant die een virtueel toetsenbord laat zien bij een invoerveld dan het toetsenbord van OSF.
sververda
Fresh Boarder
graphgraph
Last Edit: 2010/08/29 21:12 By sververda.

Re:Retail POS Q&A 1 Year, 5 Months ago Karma: 6
2) juist, het totaal links is te ver uit het zicht en te klein/onopvallend.

voor de andere zaken, dat zal ik dus zsm testen, maar momenteel zitten we letterlijk in eindejaarsmode, stocktelling, reconciliatie e.d. leuk
bruyndoncx
Platinum Boarder
graphgraph

Go to topPage: 1
osFinancials Accounting Software, Powered by Joomla! and designed by osFinancials