Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Rare boeking

Rare boeking 1 jaar, 8 maanden geleden #11056

• bruyndoncx
  • Afwezig
  • Platinum Boarder
versie 3.0.4.1.

ik heb een faktuur met een voorraadcode (enkel inkoop) die gemapped is naar een kostenrekening. Dit heeft jaren goed gewerkt, maar om één of andere reden is sinds maart de boeking beland op de laatst bestaande rekening (een opbrengstenrekening.

ik heb geprobeerd dit recht te zetten door de boeking van het aankoopfaktuur terug te draaien, en te herdoen, maar, resultaat was hetzelfde, boeking op verkeerde rekening.

ons boekjaar sluit deze maand af, en ik krijg nog één zulke faktuur, die we nu van scratch zullen aanmaken en niet via dupliceren van bestaande faktuur.

ik verwacht nu niet direct een oplossing of verklaring, maar wou deze rariteit toch even rapporteren als er iemand tegen hetzelfde aanloopt.

Ik heb bij het ongedaan van boekingen gemerkt dat het totaal van de rekening niet werd aangepast, is dit normaal ?

Carine
LIVE !!! multi-user belgische retail shop met POS en osC integratie

Re:Rare boeking 1 jaar, 8 maanden geleden #11061

ik heb dat ook wel eens gezien.
Dan moet er herrekend worden. (ongedaan maken van een journaal invoer dubbel klik op het id veld dan recalc totals).

Nu ben ik van plan overal die totalen er uit te gooien en alleen transact te gebruiken maar dat is nog niet klaar.

Bij de nieuwe totaal overzichten wordt al geen gebruik gemaakt van de totalen.
[size=4]
Help dit pakket te verbeteren. Koop een onderhoudscontract of/en neem een cursus dan haalt u het meest uit osF

Re:Rare boeking 1 jaar, 5 maanden geleden #11466

Hoe doe je dat dan????

In osF Extra, Algemene Processen, Ongedaan maken verwerkte journaalinvoer, dubbelklikken op het id van de batch.... details van de verwerkte batch.

Geen mogelijkheid om totalen te herberekenen.

Re:Rare boeking 1 jaar, 5 maanden geleden #11467

Er komen knoppen bij als je het goed doet.
Zoals recalc totals.
[size=4]
Help dit pakket te verbeteren. Koop een onderhoudscontract of/en neem een cursus dan haalt u het meest uit osF

Re:Rare boeking 1 jaar, 5 maanden geleden #11468

Logisch gevolg van de vorige post:

Als je het niet goed doet komen er geen knoppen bij.

En laat ik het nou niet goed doen, want behalve de print knop komt er niets bij. En van dit soort antwoorden wordt ik niet echt blij.
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door TransalpClubNederland.
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.46 seconden