Ik ben samen gestelde artikelen aan het in voeren maar het lukt niet echt.
ik begrijp wat het verschil is tussen standaard, samengesteld en BOM artikelen.
Wij verkoen en monteren sloten. om offertes sneller en volledig te kunnen maken werk ik met vaste prijzen voor vaak gebruikte sloten sets. Zo\'n set bestaat bijv. uit een slot met een cilinder de schilden en de sluitkommen. deze artikelen koop ik los in Ik verkoop ze los maar dus ook als komplete set.
wanneer ik het samengestelde artikel wil invoeren, selecteer ik bij type \"samengestel\" en op het tablad samengesteld druk ik op de toets \"voeg toe\".Ik krijg dan de artikelen lijst. en selecteer dan de artikelen ( eventueel incl. het artikel arbeid) die ik nodig heb.
Tot zover gaat het goed.
Wanneer ik dan het samengestelde artikel wil opslaan krijg ik [file/]
totale verkoop perc.BOM nog niet 100%. Ik werk toch niet met een BOM artikel?
OKé dit kan ik verhelpen door de percentages in de kolom \"perc. of sale\" totaal 100% te maken.
vervolgens slaa ik het artikel op en komen de prijzen achter de artikelen in het tabblad samengesteld te staan.
Maar wanneer komt die prijs nu in het tabblad Grootboek te staan als verkoopprijs.
moet ik dit handmatig doen?
dit betekend dan ook dat wanneer de prijs van de materialen afzonderlijk veranderd de samengestelde prijs niet mee veranderd. dit is toch wel de bedoeling van een samengesteld artikel denk ik?