Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Samengestelde artikelen

Samengestelde artikelen 1 jaar, 8 maanden geleden #11140

Ik ben samen gestelde artikelen aan het in voeren maar het lukt niet echt.
ik begrijp wat het verschil is tussen standaard, samengesteld en BOM artikelen.
Wij verkoen en monteren sloten. om offertes sneller en volledig te kunnen maken werk ik met vaste prijzen voor vaak gebruikte sloten sets. Zo\'n set bestaat bijv. uit een slot met een cilinder de schilden en de sluitkommen. deze artikelen koop ik los in Ik verkoop ze los maar dus ook als komplete set.
wanneer ik het samengestelde artikel wil invoeren, selecteer ik bij type \"samengestel\" en op het tablad samengesteld druk ik op de toets \"voeg toe\".Ik krijg dan de artikelen lijst. en selecteer dan de artikelen ( eventueel incl. het artikel arbeid) die ik nodig heb.
Tot zover gaat het goed.

Wanneer ik dan het samengestelde artikel wil opslaan krijg ik [file/]
totale verkoop perc.BOM nog niet 100%. Ik werk toch niet met een BOM artikel?
OKé dit kan ik verhelpen door de percentages in de kolom \"perc. of sale\" totaal 100% te maken.
vervolgens slaa ik het artikel op en komen de prijzen achter de artikelen in het tabblad samengesteld te staan.
Maar wanneer komt die prijs nu in het tabblad Grootboek te staan als verkoopprijs.
moet ik dit handmatig doen?
dit betekend dan ook dat wanneer de prijs van de materialen afzonderlijk veranderd de samengestelde prijs niet mee veranderd. dit is toch wel de bedoeling van een samengesteld artikel denk ik?

Re:Samengestelde artikelen 1 jaar, 8 maanden geleden #11143

Nee dat artikel wordt vaak tegen een andere prijs aangeboden dan de normale verkoop prijs. Dus dit artikel heeft een eigen prijs.
Prijsafspraken op samengestelde kostprijs is nu nog niet mogelijk.
[size=4]
Help dit pakket te verbeteren. Koop een onderhoudscontract of/en neem een cursus dan haalt u het meest uit osF

Re:Samengestelde artikelen 1 jaar, 8 maanden geleden #11160

Ik ben bezig om samengestelde artikelen in te voeren en kom daarbij een aantal dingen tegen, waarvan ik me afvraag of dit efficienter kan.
1. bij het in voeren van een samengesteld materiaal van ca. 10 artikelen. welke ik eigelijk zou willen kopieren omdat er in de samenstelling maar 1 artikel wijzigd. wordt de samenstelling niet mee gekopieerd. is dit wel mogelijk.
2. wanneer dit dan niet mogelijk is dacht ik dan print ik deze uit en kan ik de artikel nummers handmatig op een gemakelijke manier overnemen. ook hierin vind ik niets.
3. ik dacht dan maak ik een offerte aan waarbij ik dit samengstelde materiaal gebruik. van deze offerte maak ik een bestelling en kan dit dan gebruiken om het in te voeren. echter wanneer ik dit doe komt de samenstelling in zijn geheel niet naar voren.

WAT kan je nu wel en wat niet met de samengestelde materialen? is dit alleen om onderliggend voor je zelf de prijs te berekenen? is er een plug in beschikbaar om hier meer mee te doen?

Re:Samengestelde artikelen 1 jaar, 8 maanden geleden #11161

Kan allemaal maar is een kwestie van instellen / aanpassen van rapporten.

Dus er kan een copy functie bij b.v. artikelen komen die dit kan.
En een rapport kan worden bewerkt zodat de onderliggende artikelen kunnen worden afgedrukt voor zowel een factuur / offerte als een gewoon rapport bij artikelen.
[size=4]
Help dit pakket te verbeteren. Koop een onderhoudscontract of/en neem een cursus dan haalt u het meest uit osF

Re:Samengestelde artikelen 1 jaar, 8 maanden geleden #11163

bedankt voor je antwoord. maar de vraag is natuurlijk ook; hoe doe je dat en wat kan ik zelf?

Re:Samengestelde artikelen 1 jaar, 7 maanden geleden #11246

heeft iemand antwoord op mijn laatste vraag?, hoe je de onderliggende materialen van een samengesteld artikel kan afdrukken. Want na veel puzzelen ik ben er nog steeds niet achter.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.50 seconden