Welcome, Guest
Username Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Doorboeken factuur: foutmelding BTW

Doorboeken factuur: foutmelding BTW 2 years, 2 months ago #12893

Goedemorgen,

Voor ons kantoor, wat wij delen met een ander bedrijf, hebben wij inventaris gekocht.
De keuken komt uit Duitsland, vrij van BTW, dus die belasten we ook BTW vrij door.
Ik heb een artikel aangemaakt waarop ik dit boek, BTW kenmerk T1200005 0% verkoop BTW.

Bij het doorboeken komt de melding \'foutieve BTW, huidig T1200005, expected T1200003\'

Ik loop tegen 2 dingen aan: waarom kan ik deze melding niet overrulen? En wat doe ik dan fout met de BTW code in het artikel?

Grtz
Filip
The topic has been locked.

Re:Doorboeken factuur: foutmelding BTW 2 years, 2 months ago #12899

Je hebt waarschijnlijk stricte tax aan staan.
Zoek even op die term op het forum.
Helpdesk osFinancials voor supportcontract houders: 036-8200 299

Leverancier van : osF, kassasystemen / Point Of Sale, Webhosting/Oscommerce webshops, workshops en support op osF.
Zie onze webshop: www.osfshop.nl

Re:Doorboeken factuur: foutmelding BTW 2 years, 2 months ago #12902

thnx. Zal ff kijken. Voor mijn info: zit die stricte tax op artikelniveau of ken je die toe aan de debiteur?

Re:Doorboeken factuur: foutmelding BTW 2 years, 2 months ago #12903

Op de omzet rekening, zodat je alleen de toegestane BTW tarieven (= de stricte tax) gebruikt op de omzet rekening.
Bij het gebruik van meerdere BTW tarieven maak je dus meerdere omzet rekeningen met elk hun eigen BTW tarief in de stricte tax.
Zo voorkom je dat omzet met verschillende tarieven op dezelfde omzet rekening komt.
Helpdesk osFinancials voor supportcontract houders: 036-8200 299

Leverancier van : osF, kassasystemen / Point Of Sale, Webhosting/Oscommerce webshops, workshops en support op osF.
Zie onze webshop: www.osfshop.nl

Re:Doorboeken factuur: foutmelding BTW 2 years, 2 months ago #12921

opgelost, bedankt voor de info.

Re: Doorboeken factuur: foutmelding BTW 2 years, 1 month ago #13057

• Fudge
  • Fresh Boarder
Ik loop hier dus ook tegenaan. Dit heeft niets te maken met verlegde btw. Ik heb te maken met kortingen die verleend zijn zonder btw. Nu heb ik een artikel aangemaakt met als naam Actiekorting en verder nergens op het artikel nummer iets aangevinkt. Als ik dit artikel vervolgens gebruik, geeft hij alsnog aan dat de btw fout is ingevuld. Kan ik trouwens in plaats van een kortings percentage een korting bedrag invullen?

Groet,
Petra
Fudgewinkel

anderekeuken wrote:
Goedemorgen,

Voor ons kantoor, wat wij delen met een ander bedrijf, hebben wij inventaris gekocht.
De keuken komt uit Duitsland, vrij van BTW, dus die belasten we ook BTW vrij door.
Ik heb een artikel aangemaakt waarop ik dit boek, BTW kenmerk T1200005 0% verkoop BTW.

Bij het doorboeken komt de melding \'foutieve BTW, huidig T1200005, expected T1200003\'

Ik loop tegen 2 dingen aan: waarom kan ik deze melding niet overrulen? En wat doe ik dan fout met de BTW code in het artikel?

Grtz
Filip
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.35 seconds