Welcome, Guest
Username Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: Inkoopfacturen boeken

Inkoopfacturen boeken 4 years, 3 months ago #9781

Vraag: Ik heb via Documenten/Inkoop een aantal inkoopopdrachten ingelegd. Deze heb ik ook doorgeboekt. De voorraad is ook opgehoogd. Tot zover prima.
Ik wil nu een inkoopfactuur boeken. Is het mogelijk om het inkoopdocument als basis te nemen voor de inkoopfactuur, of moet ik alle lijnen nog een keer invoeren bij de factuur?
The topic has been locked.

Re:Inkoopfacturen boeken 4 years, 3 months ago #9784

Veel gemaakte fout bij ons is een inkoop een financileele verwerking. Dus je inkoop staat al op de balans.
Zie totaal overzichten links onderin.

Als je wilt bestellen dan kan dat ook dan moet je deze converteren als het binnen komt. (dus niets dubbel tikken)
Help dit pakket te verbeteren. Koop een onderhoudscontract of/en neem een cursus of een zilver accountdan haalt u het meest uit osF

Re:Inkoopfacturen boeken 4 years, 3 months ago #9788

Dus als ik het goed begrijp:

Ik maak een inkoopopdracht (KA0000012)
Deze boek ik door -> de artikelen zijn binnen
Ik ontvang een factuur van de leverancier. Deze moet ik toch inboeken en aangeven dat de levering op KA00012 is gedaan.
Eventueel betalingsvoordeel oid kan ik dan ook boeken....

Re:Inkoopfacturen boeken 4 years, 3 months ago #9790

ik heb gezien dat dat bij andere een appart process is maar bij ons gaat dan anders.

1 je bestel; (voert een bestelling in)
Krijgt deze binnen en boekt deze door naar inkoop (maar boekt deze nog niet door) tot je de facturen krijgt dan boek je deze door (of splits je hem etc.) je aantallen worden dan berekend als het nog niet is doorgeboekt. Dus je ziet wel hoeveel voorraad je op dat moment hebt.
Help dit pakket te verbeteren. Koop een onderhoudscontract of/en neem een cursus of een zilver accountdan haalt u het meest uit osF
  • Page:
  • 1
Time to create page: 0.15 seconds